COVID-19: Važne informacije
Uputstvo za podnošenje zahtjeva / Najčešća pitanja i odgovori - Fizička lica
U cilju što boljeg razumijevanja Odluke o privremenim mjerama kao i mogućih modaliteta Posebnih mjera, molimo Vas da u nastavku pročitate,
Uputstvo za podnošenje Zahtjeva / Najčešća pitanja i odgovori
Ko ima pravo na uvođenje Posebnih mjera ?
Posebne mjere mogu ostvariti klijenti Banke koji su direktno ili indirektno pogođeni vanrednim okolnostima izazvanim virusnim oboljenjem Covid-19. To znači da je njihova kreditna sposobnost pogoršana, odnosno, izvori za otplatu smanjeni čime je onemogućeno, ili će biti onemogućeno, redovno izmirivanje obaveza prema Banci.
Šta to praktično znači, ko može podnijeti zahtjev za odobravanje Posebnih mjera?
Zahtjev može podnijeti korisnik kreditnih proizvoda koji ispunjava neki od navedenih uslova:
- smanjena mi je plata;
- zaposlen sam ali poslodavac nije isplatio platu;
- otkazan mi je ugovor o radu;
- supružniku je smanjena plata;
- supružnikov poslodavac nije isplatio platu;
- supružnik je ostao bez posla ;
- ostalo (potrebno je da klijent obrazloži razloge zbog kojih traži uvođenje posebnih mjera)
Koje Posebne mjere Banka može ponuditi klijentu ?
U skladu sa kreditnom analizom i uvrđivanjem primjerenog modaliteta, Posebne mjere koje mogu biti ponuđene su:
- moratorijum, odnosno odgoda u otplati kreditnih obaveza do maksimalno 6 mjeseci;
- uvođenje grejs perioda na period od najduže 12 mjeseci za otplatu glavnice kreditnih obaveza, u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno;
- produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno;
- produženje krajnjeg roka do 12 mjeseci za otplatu kredita koji jednokratno dospijevaju;
- produženje krajnjeg roka do 12 mjeseci za otplatu revolving/overdraft kredita;
- odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću;
- druge mjere koje banke preduzimaju u cilju olakšanja otplate kreditnih obaveza.
Kako da podnesem zahtjev za odobravanje Posebnih mjera, koja dokumentacija mi je potrebna ?
Zahtjev za odobravanje Posebnih mjera može se preuzeti OVDJE ili u poslovnicama Banke. U okviru zahtjeva je navedena dokumentacija koju je potrebno dostaviti uz zahtjev.
Zahtjev se podnosi na jedan od sljedećih načina:
- popunjavanjem zahtjeva elektronskim putem direktno na internet stranici Banke www.sberbankbl.ba uz prilaganje odgovarajuće dokumentacije;
- slanjem zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije na adresu elektronske pošte za Fizička lica, na mejl adresu: posebnemjerestanovnistvo@sberbankbl.ba
Dostavljanjem zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije u poslovnicu Banke.
Zbog specifičnosti trenutne situacije, preporučujemo Vam prva dva navedena načina upućivanja zahtjeva.
U slučajevima kada se zahtjev upućuje elektronskim putem, orginalna dokumentacija mora biti dostavljena prije potpisivanja aneksa ugovora o korišćenju posebnih mjera.
Podnio sam zahtjev za odobrenje Posebnih mjera, koji su naredni koraci ?
Nakon podnošenja zahtjeva za odobrenje Posebnih mjera, Banka će shodno Odluci o privremenim mjerama donesenoj od strane Agencije za bankarstvo RS kao i u skladu sa važećim internim aktima, uraditi analizu i utvrditi da li su vanredne okolnosti prozrokovane virusnim oboljenjem Covid-19 imale direktan ili indirektan negativan uticaj na klijentovu kreditnu sposobnost, čime je onemogućeno, ili će biti onemogućeno, redovno izmirivanje obaveza prema Banci, te shodno tome donijeti odluku o prihvatanju ili neprihvatanju zahtjeva o odobrenju Posebnih mjera.
Ukoliko Banka prihvati zahtjev za odobrenje posebnih mjera, sačiniće pisanu Ponudu i proslijediti je klijentu.
Kako Banka dostavlja ponudu klijentu?
Nakon kreiranja ponude, zaposleni Banke kontaktira klijenta i dogovara način dostavljanja ponude.
Zbog specifičnosti trenutne situacije u cilju smanjenja kretanja i broja dolazaka u Banku, prevashodno će se koristiti komunikacija putem elektronske pošte. Za klijente koji nisu u mogućnosti da na ovaj način preuzmu ponudu, mogu je preuzeti u poslovnicama Banke.
Kako da pošaljem saglasnost na ponudu Banke?
Saglasnost na ponudu Banke klijent treba dostaviti elektronski.
Ukoliko klijent nije u mogućnosti da to uradi elektronski, potrebno je telefonski sa zaposlenim Bankedogovoriti prihvatljiv način preuzimanja ponude i davanja saglasnosti (putem pošte, lično ili na drugi prihvatljiv način). U slučaju kreditnog posla sa dva ili više učesnika, potrebno je obezbijediti saglasnost svih učesnika na dostavljenom obrascu ponude.
Šta su koraci nakon davanja saglasnosti na ponudu Banke ?
Nakon što klijent obavijesti Banku da je saglasan sa ponudom koju je dobio, Banka pristupa izradi aneksa ugovora. Banka će informisati klijenta o terminu potpisivanja aneksa.
Nakon potpisivanja aneksa ugovora od strane svih ugovornih strana i kompletiranjem dokumentacije, Posebne mjere stupaju na snagu.
Da li Banka obračunava naknadu za obradu Zahtjeva za odobrenje Posebnih mjera ?
Banka ne obračunava naknadu za obradu Zahtjeva za odobrenje Posebnih mjera. Ostale troškove, koji mogu nastati u postupku realizacije izabranog modaliteta posebnih mjera, kao posljedica regulisanja obezbjeđenja kredita (troškovi mjenica, produženje roka važenja upisanog tereta na pokretnu/nepokretnu imovinu i dr.) snosi korisnik kredita.
Po kojoj kamatnoj stopi se ugovaraju novi uslovi otplate?
Kamatna stopa po kojoj se ugovora otplata ostatka duga jednaka je inicijalno ugovorenoj kamatnoj stopi.
Uputstvo za podnošenje zahtjeva / Najčešća pitanja i odgovori - Pravna lica
U cilju što boljeg razumijevanja Odluke o privremenim mjerama kao i mogućih modaliteta Posebnih mjera, molimo Vas da u nastavku pročitate,
Uputstvo za podnošenje Zahtjeva / Najčešća pitanja i odgovori
Ko ima pravo na uvođenje Posebnih mjera ?
Posebne mjere mogu ostvariti klijenti Banke koji su direktno ili indirektno pogođeni vanrednim okolnostima izazvanim virusnim oboljenjem Covid-19. To znači da je njihova kreditna sposobnost pogoršana, odnosno, izvori za otplatu smanjeni čime je onemogućeno, ili će biti onemogućeno, redovno izmirivanje obaveza prema Banci.
Šta to praktično znači, ko može podnijeti zahtjev za odobravanje Posebnih mjera?
Zahtjev može podnijeti korisnik kreditnih proizvoda koji ispunjava neki od navedenih uslova:
- pravno lice obavlja djelatnost ali su prihodi umanjeni do 10% u odnosu na period prije uvođenja vanrednih mjera;
- pravno lice obavlja djelatnost ali su prihodi umanjeni od 10% do 50% u odnosu na period prije uvođenja vanrednih mjera;
- pravno lice obavlja djelatnost ali su prihodi umanjeni za više od 50% u odnosu na period prije uvođenja vanrednih mjera;
- pravno lice privremeno ne obavlja djelatnost shodno odluci nadležnih organa;
- ostalo (potrebno je da klijent obrazloži razloge zbog kojih traži uvođenje posebnih mjera)
Koje Posebne mjere Banka može ponuditi klijentu ?
U skladu sa kreditnom analizom i uvrđivanjem primjerenog modaliteta, Posebne mjere koje mogu biti ponuđene su:
- moratorijum, odnosno odgoda u otplati kreditnih obaveza do maksimalno 6 mjeseci,
- uvođenje grejs perioda na period od najduže 12 mjeseci za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno,
- produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno,
- produženje krajnjeg roka do 12 mjeseci za otplatu kredita koji jednokratno dospijevaju,
- produženje krajnjeg roka do 12 mjeseci za otplatu kratkoročnog okvirnog/overdraft kredita,
- odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
- druge mjere koje banke preduzimaju u cilju olakšanja otplate kreditnih obaveza.
Kako da podnesem zahtjev za odobravanje Posebnih mjera, koja dokumentacija mi je potrebna ?
Zahtjev za odobravanje Posebnih mjera može se preuzeti OVDJE ili u poslovnicama Banke. U okviru zahtjeva je navedena dokumentacija koju je potrebno dostaviti uz zahtjev.
Zahtjev se podnosi na jedan od sljedećih načina:
- Popunjavanjem zahtjeva elektronskim putem direktno na internet stranici Banke www.sberbankbl.ba uz prilaganje odgovarajuće dokumentacije;
- Slanjem zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije na adresu elektronske pošte za pravna lica, na mejl adresu: posebnemjerepravnalica@sberbankbl.ba
- Dostavljanjem zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije u poslovnicu Banke.
Zbog specifičnosti trenutne situacije, preporučujemo Vam prva dva navedena načina upućivanja zahtjeva.
U slučajevima kada se zahtjev upućuje elektronskim putem, orginalna dokumentacija mora biti dostavljena prije potpisivanja aneksa ugovora o korišćenju posebnih mjera.
Šta ako nisam u mogućnosti da podnesem zahtjev za odobravanje Posebnih mjera ?
U slučaju da klijent iz određenih razloga nije u mogućnosti da podnese zahtjev za odobravanje Posebnih mjera, Banka može samoinicijativno pokrenuti Privremeni moratorijum u okviru redovnog procesa praćenja potraživanja u kašnjenju, ukoliko se radi se o klijentu koji je pogođen negativnim efektima vanrednih okolnosti. U ovom slučaju, Banka će klijenta obavijestiti putem jednog od zvaničnih kanala komunikacije.
Privremeni moratorijum koji predstavlja status u kojem se nalaze kreditna zaduženja klijenta do završetka vanrednog stanja. Obaveza po kreditu dospjeva u skladu sa ugovorenim rokovima. U toku trajanja Privremenog moratorijuma, na dospjele obaveze klijenata koji su označeni da se nalaze u statusu Privremeni moratorijum, zatezna kamata se neće obračunati.
Podnio sam zahtjev za odobrenje Posebnih mjera, koji su naredni koraci ?
Nakon podnošenja zahtjeva za odobrenje Posebnih mjera, Banka će shodno Odluci o privremenim mjerama donesenoj od strane Agencije za bankarstvo RS kao i u skladu sa važećim internim aktima, uraditi analizu i utvrditi da li su vanredne okolnosti prozrokovane virusnim oboljenjem Covid-19, imale direktan ili indirektan negativan uticaj na klijentovo poslovanje čime je onemogućeno, ili će biti onemogućeno, redovno izmirivanje obaveza prema Banci, te shodno tome donijeti odluku o prihvatanju ili neprihvatanju zahtjeva o odobrenju Posebnih mjera.
Ukoliko Banka prihvati zahtjev za odobrenje posebnih mjera, sačiniće pisanu Ponudu i proslijediti je klijentu.
Kako Banka dostavlja ponudu klijentu?
Nakon kreiranja ponude, zaposleni Banke kontaktira klijenta i dogovara način dostavljanja ponude.
Zbog specifičnosti trenutne situacije u cilju smanjenja kretanja i broja dolazaka u Banku, prevashodno će se koristiti komunikacija putem elektronske pošte. Za klijente koji nisu u mogućnosti da na ovaj način preuzmu ponudu, mogu je preuzeti u poslovnicama Banke.
Kako da pošaljem saglasnost na ponudu Banke?
Saglasnost na ponudu Banke klijent treba dostaviti elektronski.
Ukoliko klijent nije u mogućnosti da to uradi elektronski, potrebno je telefonski sa zaposlenim Bankedogovoriti prihvatljiv način preuzimanja ponude i davanja saglasnosti (putem pošte, lično ili na drugi prihvatljiv način). U slučaju kreditnog posla sa dva ili više učesnika, potrebno je obezbijediti saglasnost svih učesnika na dostavljenom obrascu ponude.
Šta su koraci nakon davanja saglasnosti na ponudu Banke ?
Nakon što klijent obavijesti Banku da je saglasan sa ponudom koju je dobio, Banka pristupa izradi aneksa ugovora. Banka će informisati klijenta o terminu potpisivanja aneksa.
Nakon potpisivanja aneksa ugovora od strane svih ugovornih strana i kompletiranjem dokumentacije, Posebne mjere stupaju na snagu.
Da li Banka obračunava naknadu za obradu Zahtjeva za odobrenje Posebnih mjera ?
Banka ne obračunava naknadu za obradu Zahtjeva za odobrenje Posebnih mjera. Ostale troškove, koji mogu nastati u postupku realizacije izabranog modaliteta posebnih mjera, kao posljedica regulisanja obezbjeđenja kredita (troškovi mjenica, produženje roka važenja upisanog tereta na pokretnu/nepokretnu imovinu i dr.) snosi korisnik kredita.
Po kojoj kamatnoj stopi se ugovaraju novi uslovi otplate?
Kamatna stopa po kojoj se ugovora otplata ostatka duga, jednaka je inicijalno ugovorenoj kamatnoj stopi.
Zahtjevi za odobravanje posebnih mjera
Fizička lica
Online zahtjev za odobravanje posebnih mjeraZahtjev za odobravanje posebnih mjera po kreditima za ublažavanje negativnih ekonomskih posljedica uzrokovanih pandemijom COVID-19 za fizička lica u pdf formatu preuzmite OVDJE.
Pravna lica
Online zahtjev za odobravanje posebnih mjeraZahtjev za odobravanje posebnih mjera po kreditima za ublažavanje negativnih ekonomskih posljedica uzrokovanih pandemijom COVID-19 za pravna lica u pdf formatu preuzmite OVDJE.
Obavještenja
Korisni savjeti
19.3.2020.
Sa ciljem zdravstvene bezbjednosti klijenata i zaposlenih, te u skladu sa aktuelnom situacijom, molimo Vas da se pridržavate naših savjeta:
- Poštujte sigurnu udaljenost od drugih klijenata ispred i unutar poslovnica
- Koristite naše kanale digitalnog bankarstva, koja su prilagođena fizičkim i pravnim licima (mobilno i elektronsko bankarstvo)
- Preporučujemo Vam da za podizanje gotovine, koristite mrežu naših bankomata
- Plaćajte robu i usluge Vašim platnim karticama (po mogućnosti praktikujte beskontaktno plaćanje)
- Pravna lica mogu da polože gotovinu na Uređajima za polog gotovine, u našim Samouslužnim zonama (dostupnost 24 / 7)
Odgovornim ponašanjem štitite sebe, ali i druge!
